Ultraseal slouží, chrání a neselže....Světová jednička nyní i pro Vaše pneu...
Email: nepichnu@ultraseal.cz

 

   

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

   

 

 

Jak Ultraseal funguje?

 

Tato opakovaná animace ukazuje, jak se Ultraseal po aplikaci ventilkem rozprostře za jízdy po povrchu pneu a jakým způsobem odvádí přebytečné teplo pneumatika bez Ultrasealu a pneumatika s Ultrasealem (červené šipky přes ráfek).

Po aplikování Ultrasealu do pneumatiky, a po té co pneumatika ujela poprvé ujela vzdálenost asi pěti kilometrů, Ultraseal  se  působením odstředivých sil rozšíří po celé vzduchové dutině. Běžný ohyb pneumatiky a odstředivé síly umožňují Ultrasealu utěsnit pneumatiku tak, aby byl udržován správný tlak vzduchu. Ultraseal je speciální směs více než dvaceti čtyř chemikálií ve viskózním tekutém stavu. Vytváří povlak na vnitřních stěnách pneumatiky a kola a drží na nich.

Ultraseal pronikne do pórů gumy a zcela utěsní porozitu pneumatiky. Vrstva Ultrasealu drží na povrchu pneumatiky bez ohledu na odstředivé síly či na teplotu. Nevysychá a zůstává funkční po celou životnost pneumatiky. Druhá část Ultrasealu, asi 20 % celkového množství působí jako rezerva, která okamžitě a trvale utěsní průpich pneumatiky, například hřebíkem. Pokud takovýto předmět zůstane zabodnutý v gumě, Ultraseal jej obalí a zamezí ztrátě tlaku. Po vytažení předmětu (ať vyjetím z něho nebo jeho ručním odstraněním po kontrole stavu pneumatik) Ultraseal okamžitě vstoupí do otvoru po tomto předmětu, utěsní jej a ve styku s okolním vzduchem vulkanizuje. Vytvoří tak trvalou zátku v gumě, která je s ní kompatibilní. Na tuto  zátku nemá vliv např. okolní voda či jiné nečistoty.

 

  

 

Ošetření Ultrasealem:

  • odstraní podhuštěné pneumatiky 

  •    způsobí, že pneumatiky budou pracovat při nižší teplotě   

  •  způsobí, že pneumatiky a vzorek vydrží déle o 25%    

  • vyloučí většinu případů vypuštěných a roztržených pneumatik a ochrání plášť pneumatiky

 

Propíchnutí běhounu

Ultraseal zcela a okamžitě utěsní případný průpich v oblasti běhounu, do 6,3 mm průměru pro Komerční verzi a do 12,5 mm pro verzi OTR (pro těžkou a bojovou techniku).Tedy i průstřel. Ztráta tlaku je minimální, například při průpichu předmětem 6-7,8 mm byla naměřena ztráta tlaku menší než 1%, alespoň jak vyplývá z rozsáhlých testů Dunlop Gmbh v Německu či z měření dalších výzkumných ústavů. 

 Propíchnutí boční stěny

Je velice důležité porozumět tomu, jak Ultraseal pracuje při poškození pneumatiky z boku. Jakékoliv poškození pneumatiky z boku je nebezpečné, narušuje její strukturu. Proto je důležité, aby přípravek takovéto poškození nezamaskoval, ale naopak na něj poukázal. Ultraseal z takového poškození uchází a ukazuje na něj. Současně však umožňuje i s takovým poškozením neztratit mobilitu a dojet na kontrolované stanoviště. Např. dle již zmíněného testu Dunlop Gmbh při bočním průpichu 7,8 mm činila ztráta tlaku v pneumatice po ujetí 19 km pouhých 7%.

Záruka na Ultraseal se vztahuje pouze na oblast běhounu pneumatiky. Oblast běhounu má dostatek pryže, aby se mohla adekvátně napínat a obnovovat. Konstrukce bočních stěn je u radiálních pneumatik nesmírně tenká. Ultraseal dokáže zajistit drobné opravy oblasti bočních stěn a koruny. V důsledku obrovské rozmanitosti výroby pneumatik a následného poškození, které může vážně poškodit strukturální celistvost pneumatiky, doporučujeme jakoukoli vážně poškozenou pneumatiku vyměnit.

Velké poškození

Pokud pneumatika ošetřená Ultrasealem utrpí vážné poškození, nedokáže udržet tlak vzduchu. Ultraseal je navržen tak, aby pomalu upouštěl vzduch a tak poskytnul bezpečnostní faktor, který nenaleznete u žádné pneumatiky. Bez ohledu na to, jak malé nebo velké toto postižené místo případně je, nemůže Ultraseal maskovat nebo zakrývat vážné poškození. V závislosti na vážnosti tohoto poškození budou Ultraseal a vzduch ucházet, dokud nedojde veškerý vzduch i Ultraseal. Tento bezpečnostní prvek pomáhá řidiči při provedení řízeného a bezpečného zastavení. Ultraseal se u pohotovostních vozidel a vozidel pořádkových sil používá především kvůli bezpečnosti.

Bezpečnostní vliv Ultrasealu při velkých poškozeních

Ultraseal působí bezpečně i při velkých poškozeních, jako jsou velké průrazy, odtržení pláště nebo proříznutí dlouhým předmětem, tedy při poškozeních, která již nelze utěsnit. Veškerá rezerva Ultrasealu se okamžitě stáhne do takového průrazu, značně zpomalí únik vzduchu a umožní bezpečně zastavit vozidlo.

Používání Ultrasealu k opravě píchnuté pneumatiky (bezdušová pneumatika)

Ultraseal je možné používat i následně jako metodu pro opravy bezdušových pneumatik. Pokud mechanik pneumatik prozkoumá poškození a je si jist, že defekt byl způsoben předmětem, který má méně než ¼ palce v průměru (6,3 mm), potom kordová tkanina není vážně poškozena, pneumatika nejezdila píchnutá (to způsobuje těžké poškození vnitřního pláště bez jakéhokoliv viditelného vnějšího poškození) a defekt neobsahuje jakékoliv cizorodé látky (mastnotu, olej atd.). Tehdy je možné zavést příslušné množství Ultrasealu. Po zavedení vytáhněte předmět, který propíchnutí způsobil, a pneumatikou otáčejte nebo nechejte vozidlo projet, aby se pneumatika napínala. Opět pneumatiku dohustěte na náležitý tlak vzduchu. 

Zpět Co je Ultraseal       Pokračujte na Výhody

 


Kontakt/Contact:  Consygen CZ s.r.o., Opletalova 37, Praha 1, 110 00, Czech Republic, 
Tel: (420)-2-2421-2073  Tel/Fax: (420)-2-22895-216, e-mail: nepichnu@ultraseal.cz , consygen@consygen.cz  

www.ultraseal.cz                          www.consygen.cz 

Copyright © 2002 Consygen CZ s.r.o.